torsdag 16 juli 2009

The French House

Hej Jag har inte bloggat så mycket på sista tiden, men jag har inte varit overksam, så här kommer lite bilder på fortsättningen på mitt franska hus . I haven´t been blogging so much lately, but I have been working on my miniatures, and here are som pics of the progress I have made on my french house
Jag har delat upp vinden i två delar - en del till sovrummet och en del till en uteterass. Bakom terassen finns ett litet köksutrymme som man bara kan se delvis.
The attic has been divided into two parts, one is the bedroom and one is the terrace. Behind the terrace is a small kitchen but it can only be seen partly.
Här är spiraltrappan upp från våning två där antikvitetsavdelningen finns.
These are the stairs from the second floor where the antiquities are.
Och här är trappräcket uppe på vindsvåningen.
And this is the opening for the stairs on the attic.
Jag gjorde ett pärldraperi till köksöppningen. Det är gjort av ett halsband eller två.
I made this curtain from a couple of necklaces
Drickaflaskorna har jag köpt i en webbutik och växterna är gjorda av printies
I found the soda-bottles in a webbshop and the plants are made from printies
Jag har gjort lite olika korgar
I made some baskets to
Så här ser hela balkongen ut på avstånd
This is the terrace from some distance

12 kommentarer:

  1. Hej Eva!
    Det ser så himla mysigt ut på balkongen, så fina saker!
    Väldigt fina vindruvor och frukt, har du gjort dem också?
    Lena!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena
    Visst ser det svalt och skönt ut på balkongen?
    Nej jag har inte gjort vindruvorna och melonen
    själv - har insett min begränsning och valt
    att köpa dem på http://www.mytinyworld.co.uk/.
    De små fina apelsinerna har Birgitta gjort till mig - hon har lite mer tålamod med lera
    än vad jag har!

    Hälsningar
    Eva

    SvaraRadera
  3. Wonderful Eva....I love the spiky flower at the front of the top photo...how did you make that one ?

    SvaraRadera
  4. Hello Jayne
    Well actually the spiky flower is an artificial one .. but I couldn´t resist it
    because I liked it so much, so I have just
    drybrushed it with some green an brown colours
    to make it look a little more real - at least
    that was what I was hoping

    /Eva

    SvaraRadera
  5. Eva, the French house is looking wonderful!
    Mercedes

    SvaraRadera
  6. It is getting very beautiful and I love the little terras with all the plants!

    SvaraRadera
  7. It's so beatiful the french house!!!! It reminds me of the ones of the South of Spain, where I live!!! My congragulations!!!
    Meli

    SvaraRadera
  8. Thank you all for your comments, and Meli
    I am glad it reminds you of houses in Spain
    too, because I really love the athmosphere
    in all of the countries in the south of
    Europe, and I guess that´s what I am trying
    to achieve with my french house project!

    /Eva J

    SvaraRadera
  9. Huset ser fantastiskt fint ut, jag har blivit störtförtjust i dina glasflaskor och ditt fina pärldraperi :)

    SvaraRadera
  10. Hej Marika
    Kul att du gillar det. Flaskorna är jag också
    helsåld på - vet inte varför men jag tycker
    de ser så verkliga ut på något sätt.

    Hälsningar
    Eva

    SvaraRadera
  11. Hej!!! Men sååå kul att jag hitade hit!!!Bara ääälsjar miniatyrer!!! Själv tillverkat bpdedockskåp o tittskåp i många år! Fast ett tag sen nu...hade med en del inlähgg om det i gamla bloggen....kommer mer snrt i min nya!!

    Så himla fnt ialla fall...kan ju inte slua titta på alla små detaljer!
    själv tillverkar jag allt själv...men nu har jag smått o det blir inte så mycket tid...miniatyrer gör jag dock,,,men skåpen har fått vila!

    kram millan

    SvaraRadera
  12. Hej Millan
    Kul att du hittade hit - har tittat in på
    din blogg och den är fantastisk och
    inspirerande på alla sätt, och du tycks
    ju inte ha någon brist på sysselsättning!

    /Eva J

    SvaraRadera


Pioner